Købsbetingelser

1. Om VIRKSOMHEDEN

Hvis du ønsker at kontakte os, bedes du sende en e-mail til kontakt@tradora.se med din henvendelse og kontaktoplysninger, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

2. Bestilling
Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os på e-mail kontakt@tradora.se.

2.1 Afbestilling
Hvis du ønsker at afbestille en ordre, skal dette meddeles til vores kundeservice samme dag som købet foretages, inden vi lukker. Dette skyldes, at alle ordrer behandles og afsendes straks efter købet.

Bemærk, at du som kunde selv betaler for returfragt samt eventuelle gebyrer, da vi har betalt for fragten til dig. Dette kan medføre en omkostning på op til 99 DKK afhængigt af fragt- og håndteringsomkostninger.

3. Levering
Vores normale leveringstid er 5-12 arbejdsdage. OBS! Ordrer afgivet i weekender afsendes tidligst mandagen efter.

På grund af stor belastning hos postleverandør kan der forekomme forsinkelser. Vi beder om forståelse, da det er uden for vores kontrol.

Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har informeret dig om forlænget leveringstid), skal du kontakte os på e-mail: kontakt@tradora.se.

Bemærk, at der kan pålægges yderligere told og moms, da du som kunde er privatimportør af produktet.

4. Priser
Alle priser i butikken angives i DKK.

Vi forbeholder os retten til prisændringer forårsaget af leverandørens prisændringer, trykfejl i prislister samt fejl på grund af ukorrekte oplysninger, og vi forbeholder os retten til at justere prisen.

5. Fortrydelsesret
Ved køb på hjemmesiden har du som kunde 14 dages lovbestemt fortrydelsesret, som gælder fra den dag, du modtager den bestilte vare.

5.1 Ved brug af fortrydelsesretten:
Du skal meddele, at du ønsker at fortryde købet. Meddelelsen skal sendes til kontakt@tradora.se. I meddelelsen skal dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer returneringen vedrører fremgå tydeligt.

Du betaler returfragt, levering og skal sikre produkternes stand ved retur. Produkterne bør derfor sendes velpakket og i original emballage.

Bemærk, at returfragten kan udgøre op til 99 DKK, da vi har betalt for fragten til dig.

Du bør returnere produkterne til os straks og senest inden for 14 dage efter meddelelsen om fortrydelse.

På refusionsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen, hvis varen er brugt eller beskadiget.

5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke ved:
Af hygiejniske årsager gælder der ingen fortrydelsesret eller retur, hvis produktet har været brugt, eller emballagen er brudt. Derfor kan vi ikke modtage returneringer, der kan bringe hygiejne og sikkerhed i fare.

Ved retur skal produktet være ubrugt, i original emballage og med ubrudt forseglingsmærke.

6. Reklamation og klager
Vi inspicerer alle produkter før afsendelse. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlleveret ved modtagelsen, vil vi i henhold til gældende forbrugerlovgivning rette fejlen uden omkostninger for dig.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer en defekt vare.

Reklamationen skal ske straks efter, at fejlen er opdaget.

6.1 Hvordan reklamere?
Eventuelle fejl og mangler skal reklameres til kontakt@tradora.se med navn, adresse, e-mail, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke kan rette fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig i overensstemmelse med gældende forbrugerlovgivning. Vi betaler returfragt ved godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis varen ikke er fejlagtig i henhold til lovgivningen. Ved reklamationer følger vi retningslinjer fra Ankenævnet for Produkter (ARN), se arn.se.

7. Ikke afhentede pakker
Hvis en pakke ikke afhentes inden for den tid, som transportøren tillader, og derfor returneres til os, opkræves kunden hele købsprisen inklusive fragt, da købet anses som fuldført.

8. Ansvarsbegrænsning
Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, som måtte opstå på grund af produktet.

Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure), fx arbejdsnedlæggelse, brand, krig, myndighedsbeslutninger eller leverandørproblemer.

Vi tager heller ikke ansvar for ændringer i produkter eller produktfunktioner, som leverandøren har foretaget uden for vores kontrol.

9. Produktinformation
Vi forbeholder os retten til trykfejl på hjemmesiden samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billederne nøjagtigt gengiver produkternes udseende, da farveforskelle kan forekomme pga. skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi forsøger altid at vise produkterne så korrekt som muligt.

10. Information om cookies
I henhold til lov om elektronisk information skal besøgende informeres om brugen af cookies. Cookies er små tekstfiler, som hjemmesiden gemmer på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille sin browser til at afvise cookies automatisk. Mere info findes på Post- og Telestyrelsens hjemmeside.

11. Persondata
Ved køb hos Tradora accepterer du vores privatlivspolitik og behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter dit privatliv og indsamler kun de nødvendige oplysninger for at behandle din ordre. Vi sælger eller deler aldrig dine data uden retligt grundlag.

Tradora er dataansvarlig for behandling af dine oplysninger, som bruges til ordrehåndtering samt udsendelse af nyhedsbreve og tilbud, hvis du har tilmeldt dig.

11.1 Hvad er en personoplysning?
Alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.

11.2 Hvilke oplysninger gemmer vi?
Vi gemmer navn, adresse, telefon, e-mail, IP-adresse og købsdata til behandling af ordrer og kundeservice.

11.3 Retligt grundlag
Dine oplysninger behandles for at opfylde aftalen med dig. Markedsføring sker efter dit samtykke.

11.4 Hvem deles oplysninger med, og hvorfor?

  • Betalingsudbyder: Ved køb deles navn, adresse, e-mail, telefon og evt. personnummer (ved faktura) med Klarna for at gennemføre betaling og forhindre svindel.
  • Transportør: Navn og adresse deles med Postnord for levering. E-mail og/eller telefonnummer kan også deles til leveringsbesked.
  • Nyhedsbrev: Navn og e-mail deles med Klaviyo for at sende nyhedsbreve og tilbud, hvis du har tilmeldt dig.

11.5 Ret til indsigt
Du kan få udleveret alle oplysninger vi har om dig i et læsbart elektronisk format.

11.6 Ret til rettelse
Du kan bede os rette eller opdatere forkerte eller mangelfulde oplysninger.

11.7 Ret til sletning
Du kan anmode om at få dine data slettet, med undtagelse af data vi skal gemme ifølge lov.

11.8 Dataansvarlig
Tradora er ansvarlig for korrekt håndtering af dine data og overholdelse af GDPR.

11.9 Hvordan beskytter vi dine oplysninger?
Vi bruger industristandarder som SSL/TLS og kryptering for sikker lagring og overførsel af følsomme data.

12. Told og importmoms
Kunden er selv ansvarlig for eventuelle told- og momsafgifter ved import til det pågældende land. Disse håndteres af toldmyndighederne og ligger uden for vores kontrol.

13. Ændringer af vilkår
Vi forbeholder os ret til at ændre vilkårene til enhver tid. Ændringer offentliggøres på hjemmesiden og anses som accepteret ved bestilling eller brug af siden.

14. Tvister og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses med kundeservice, kan du klage til Ankenævnet for Produkter (ARN), se arn.se. EU-borgere kan bruge EU’s online klageportal:
http://ec.europa.eu/consumers/odr

Tvister afgøres i henhold til svensk ret og lovgivning.